Etusivu / Suomeksi / IIF Intohimo 2015-2016 / Sata tarinaa / Call Waves Solutions Finland Oy

Call Waves Solutions Finland Oy

Vuosi 1999. Aamuisen sanomalehtensä äärellä Varkauden kaupunginjohtaja huomaa, että talousongelmien kanssa kamppailevaan Irlantiin on hyvällä menestyksellä perustettu useita call center -yrityksiä tukemaan maan työllisyyttä ja eurooppalaista kilpailukykyä.

Vuosituhannen vaihteen lähestyessä Varkaus oli merkittävä teollisuuskaupunki Stora Enson ja Honeywellin kaltaisine suuryrityksineen. Työpaikkoja riitti, mutta vain miesvaltasilla aloilla. Potentiaalista ja ammattitaitoista työvoimaa on runsaasti hyödyntämättä miestensä töiden myötä kaupunkiin muuttaneen naisväen keskuudessa.

Kaupunginjohtaja tarttuu tuumasta toimeen. Pian samaan pöytään istuvat Keski-Savon Kehitysyhtiön toimitusjohtaja sekä Soneran paikallinen myyntipäällikkö. Itä-Suomen ensimmäinen contact center on syntymässä.

Vuosi 2000. Valion vientipäällikkönä maailman metropoleja kiertänyt Riitta Toivanen on asettunut kotiseudulleen Savoon. Suuryrityksen mittava organisaatio on vaihtunut kolmeentoista työtoveriin, työnkuva toimitusjohtajaksi tuoreessa Call Waves Solutions Finland Oy:ssa.

Ulkomailla vietetty aika on saanut Toivasen pohtimaan omia arvojaan työnteon suhteen. Call Wavesin myötä hänen missionaan on luoda liiketoimintaa, jossa työntekijät voivat asua kotiseudullaan, perustaa perheen, tehdä turvattua työtä itseään kehittäen sekä viettää ansaittua vapaa-aikaa ilman työpaineita. Pohdintojen pohjalta syntyvät myös Call Wavesin arvot: asiakas on tärkein, olemme ammattilaisia ja meillä on kiva tulla töihin.

Aluksi Call Wavesilla on neljä toimeksiantajaa, eikä koko henkilökunnalle riitä täysipäiväistä työtä. Työntekijät sitoutuvat neljän tunnin työpäiviin, jotta henkilöstöä ei tarvitse vähentää. Vajaasta työmäärästä huolimatta ydinryhmän yhteishenki hioutuu tiiviiksi: tästä noustaan.

Ja noustaankin. Vuosi 2001 tuo tullessaan 20 työntekijää. Koska contact center -ala on Suomessa tuore, on palveluiden myyminen haastavaa. Ulkoistukseen ollaan herätty vasta pääkaupunkiseudun isoissa firmoissa. Pikku hiljaa ajatusmalli rantautuu myös maakuntien yrityksiin, mikä vahvistaa Call Wavesin asemaa.

Ensimmäinen takaisku osuu vuodelle 2002, kun Call Wavesin suurin asiakas myy liiketoimintansa. Tämä aiheuttaa mittavan loven yhteyskeskuksen liikevaihtoon. Tiukan paikan tullen sitoutunut henkilöstö näyttää peräänantamattomuutensa. Koko henkilökunnan voimin suunta saadaan käännetyksi parempaan. Niin vuosi 2002 jää ainoaksi tappiolliseksi vuodeksi ja jo vuonna 2004 taotaan huipputulosta.

Vuoden 2016 alkaessa Call Waves työllistää 160 henkeä ja kasvaa yhä. Varkauden ohella toimipisteet löytyvät Mikkelistä ja Kuopiosta. Asiakkaina on sekä koti- että ulkomaisia yrityksiä ja kehittyvä palvelukattaus tarjoaa monia mahdollisuuksia eri liiketoiminta-alueille.

Yrityksen alkuvaiheessa omaksuma arvomaailma on jalostunut jokapäiväisiin käytäntöihin. Asiakkailleen Call Waves on liiketoimintaa kehittävä ja kasvua tukeva kumppani, joka sitoutuu vahvasti yhteisiin päämääriin. Henkilökunnalleen Call Waves taas on taloudellisesti vakaan perustan tarjoava työnantaja, joka panostaa henkilökohtaiseen kehitykseen, pitkiin työsuhteisiin ja työssä viihtymiseen. 

facebook_cover.jpg

Call Waves on tänä päivänä erittäin haluttu yhteistyökumppani. Meille callwavesilaisille on sydämen asia lunastaa asiakaslupaukset kerta toisensa jälkeen. Asiakaspalvelukulttuurimme, asenteemme ja palavan intohimomme ansiosta tuloksena syntyy parasta mitä asiakkaallemme haluamme antaa - erinomaisia asiakaskohtaamisia ❤